10 september 2009

Redan torsdag

Veckan har bara susat förbi även fast den har varit oerhört tung. Sjukdomsstatus i detta hushåll är hög och en av två vuxna har däckat ihop. M har fått dubbelsidig ögoninflammation, hosta, snor och annat ris. Det enda som inte har förpestat hans kropp har varit feber. Varje kväll har jag känt mig matt och yrslig. Jag har tagit tempen men den visar inga höga grader och varje natt har jag blivit "frisk". Milla snorar gulgrönt och är allmänt onöjd. Moa är bara allmänt onöjd och dryg *ler*. Hela hushållet har blivit lidande då jag och M bara har suttit i soffan efter barnen har somnat. Då vi även har haft en elektriker här (Millas rum är inflyttningsbart!!!!) som har sågspånat ned exakt hela övervåningen har status på städning varit kasst. Idag tog vi oss dock i kragen och jag har tom varit och handlat på ICA Maxi; sabla trist men nödvändigt.

Ja och i morgon är det fredag, slutet på denna vecka. Fy så skönt. På lördag ska äntligen exakt hela MammaMaffian äntligen stråla samman hos fina Karin. Det blir en kräftbaluns med 8 vuxna och 7 barn; hur kul som helst!

Nä, nu ska jag faktiskt dricka Cola!

3 kommentarer:

Vän i periferin sa...

Lever du och M ihop fortfarande/igen? Glad om det är så.

Sara sa...

Usch ni oxå krassliga?! Här hemma har d oxå varit så.... Jag och Joel...

Hörru, hur räknar du? 8 vuxna? 7 barn? Glömmer du inte flera st???
Jag tror att vi är 10 vuxna och 8 barn. 2 vuxn o 2 barn kommer ej, om jag förstod d hela rätt.
Puss puss

Lisa sa...

Hm, jag var nog trött när jag räknade. Glömde bort mig själv. Hahaha. Ja, men skoj ska det af. bli