16 september 2009

Mera VAB

Jag hoppas detta är sista dagen på min VAB session. Även fast det är relativt skönt att vara hemma på dagen och jobba på kvällen så tar det på krafterna. Milla har äntligen blivit fri sin klåda och då är tillvaron galet mycket bättre. Förutom vattkoppor är hon väldigt förkyld så tålamodet har kanske inte alltid varit det bästa.

Igår skrapade jag ihop lite mod och for till skogen för att gräva upp rönn. Jag fick med mig fyra stycken plantor varav tre redan är satta på tomten. Den fjärde vet jag inte riktigt var jag ska sätta. Det var lite läskigt och jag spanade efter folk hela tiden *ler*

Mod är något jag har gått och grunnat på en stund. Mod är svårt, speciellt när det handlar om nya saker. Jag är inte så duktig på att utmana mitt mod, speciellt när det gäller saker som inte inkluderar min inre familj. Denna höst kommer jag verkligen att få möjligheten att göra saker jag inte vanligtvis skulle ha gjort. Jag ska ta elever till Kenya (ett land jag aldrig varit i) och lämna min egen familj hemma. Jag ska även på UGL (om jag blir godkänd dvs), en kurs som verkligen utmanar allt och där ska jag vara helt själv. Jag har ett kontrollbehov av guds nåde och gillar verkligen inte att åka någonstans där jag inte har möjlighet att se vad som händer hemma. Fast den egenskapen är bara dum och måste arbetas bort. Jag ska stå på mina två ben och inte luta mig mot någon annan!

Nä, nu ska jag boka tågbiljett till Luleå

Inga kommentarer: