06 september 2009

Älskade Lillstrut


Idag fyllde du 2 år! Tiden har gått så fort men ändå så sakta.

Du är en bestämd ung tjej som tydligt visar vad du tycker och vill. Skulle du bli missnöjd tar det ganska lång tid innan vi ser dig skratta. Men ditt skratt kan få den suraste av citroner att smaka syrligt. Ditt skratt skulle kunna stoppa krig.

Du älskar att dansa till musik och jag vet inte riktigt var din taktkänsla kommer ifrån. Det enda du äter är makaroner och banan vilket kanske är orsaken till varför du är så liten. Du vill fortfarande ha ständig uppmärksamhet och tycker inte om att underhålla dig själv längre stunder. Din favorit bok är "Jag är inte söt" och den läser vi varje kväll. Du lämnar gärna inte hemmet utan mössa i någon form och det spelar ingen roll om det är 30 grader varmt. Du älskar din syster och gillar inte när Moa är borta.

Din envishet kommer från mig och med skräck blandad förtjusning ser jag fram emot din tonårstid. Men just nu är du så liten och jag ser dig fortfarande som en bäbis. Fast bäbisar pratar inte och kan inte allt själv. Bland det första du sa var "kan själ" och det stämmer in så bra på dig.

Jag är så glad över att ha dig som dotter och otroligt tacksam över att du valde mig som mamma. Jag älskar dig, mer än allt annat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, älskade goplutt!!! (Milla alltså... inte du lisa! hahaha)

Kraaaam

Johanna W