24 september 2009

Jag vägrar

Jag vägrar ha dåligt samvete! Jag vägrar ha dåligt samvete över att Moa och Milla ser både på teve och sitter vid datorn mer än 1 h/dag!
Jag erkänner; jag använder både filmer och dator som barnvakt och det funkar finfint! Och det spelar ingen roll vad någon säger för jag kommer inte att känna skuld över detta. För vet ni vad? Jag är fasen en grym mamma!

Men jag respekterar er alla som sätter tidsgräns på både tevetittandet och datoranvändandet. Helt ok och jag tänker absolut inte ösa skit på er. Nej, nej...inget alls. Det är inte det som är problemet. Problemet är att jag har haft dåligt samvete över mina barns intresse för film och datorer.
- Å shit, nu kommer de bli understimulerade
- Fasen, Moa och Milla kommer att bli beroende
- Jäklar, jag borde leka mer med barnen och inte låta de fastna där
- F*n vilken dålig mamma jag är

Men nu är det slut med det! Finito.

Moa lär sig massor av bolibompa sajten. Milla älskar Pingu och kan äntligen slappna av. Jag får tid till att laga mat el. städa. Ja och självklar kommer jag begränsa användandet om jag märker att det spårar ut.

Så rackarns skönt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt tänkt. Nu kan du själv slappna av och ändå veta att du är en bra mamma.
Mor din

Lena sa...

Halleluja och AMEN! haha säger det samma. bompa lär till och med mig saker ibland haha!
man ska sluta ha dåligt samvete för allt.
det är skillnad om barnen vore 7-8 år och bara spela spel framför datornn och vägra gå ut men jag vet ju att det inte är så...
man kommer ju få cancer av allt och dö ändå så varför hålla på och nojja över fyrkantiga ögon och för mycket tv/dator?
YOU GO Lisa!
kram

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

Usch, är så jäkla ambivalent när det gäller det där! Hatar att Miranda vill se på Nickelodeon och inte barnkanalen. På N. är det bara skrikig fördummande skitserier och samtidigt så är det ju just det hon vill se just nu!
Hon kommer ju alltid dragandes med; "men jag får ju hos mamma", och det är svårt att värja sig från ett sånt banalt påstående, så jo, tyvärr, under hela Miranda och Theodores uppväxt har jag sett tv:n som ett gift som inte ska slösas mer än 30 minuter om dagen vid - men oj vad skönt det är att låta dom sitta där och titta, medan man själv bloggar eller bara försöker överleva.