19 september 2009

Som en fisk

Moa hade premiär på simskolan idag. Jag blev dock lite fundersam när det visade sig att gruppen skulle vara i stora, kalla och djupa bassängen. Moa bottnar inte ens där! Jag tog mig ett snack med läraren (han har varit med sedan dag ett) och han försäkrade mig om att detta var rätt för Moa. Jaha, sa jag och gick nervöst därifrån med en lapp i handen. På lappen stod målen för grupp fisken; 25 m crawl, 25 m ryggsim och 50 m bröstsim. De ska även ha klädsim och lite livräddning. Klumpen blev inte mindre i min mage efter att ha läst detta.

Nåväl, jag badade lite med Milla samtidigt som jag tjuvkikade på vad Moa gjorde. Det visade sig att ungen inte hade några problem alls. Hon simmade 20 meter bröst helt själv för att sedan simma lite ryggsim!!! Hon är en rackade till vattendjur. Kul!

Vi firade med lite fika efter en härligt stund på badhuset. Där säger Moa att hon minsann ska bli simmerska när hon blir stor. Jag tror faktiskt jag håller med.

Nu ska jag ut och såga sönder lite takplank. Jag får inte sitta här längre då Moa sitter och suckar.....
_____

Sitter här nu och smuttar på ett glas vin. Det är bara jag och tjejerna hemma och tösabitarna ser på bolibompa. Jag passar på att slösurfa.

Jag har stora planer för kvällen, spackling! O my good, vilket trist liv jag har :)

Inga kommentarer: