07 augusti 2009

Rys

Sitter i lugn och ro i soffan för att slö titta på dumburken när jag ser att det kryper på golvet. Jag hatar när det kryper på golvet! Och ja, min oro stämde. Ett stort as till jaktspindel kilar över golvet. Ett stort skrik lämnade min mun när jag fick hoppa över bamsen för att hämta ett mördarvapen. Först tänkte jag hämta papper för att mosa den men insåg snabbt att den var på tok för stor för att dödas med ett ynka pappersark. Den såg giftig ut och ville attackera mig när som helst. Papper my as!!! Jag hämtade istället en mugg som jag med mycket mod placerade över jätten. Sen la jag band 12 ur nationalencyklopedin på muggen! Där får den minsann sitta tills den antingen dör av syrebrist eller till Martin kommer hem.

Hade jag linjal hade jag kunna mäta fem centimeter från ben till ben. Å hojja hur ska jag kunna krypa ned i sängen?!? Den har ju säkert pressat ut en massa ägg och snart har jag tusen bamsingar på golvet, i taket, i sängen, på väggarna, i skorna, i kläderna, i duschen, i håret och på kroppen

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha..jag skrattade sååå j*kla gott när jag läste detta inlägg!!!
Det finns väldigt få saker jag är rädd för i livet numera...men när du skriver om spindlar verkar det vara något i min reptilhjärna som direkt sänder alarm!
Sådär okontrollerbart...
Jag är fundamentalt avog, och instinktivt kampinställd så fort jag ser en enda av deras släkte!!! Eller fel...jag är nog först och främst flyktinställd!
Sedan fixar jag inte heller att döda...Jag tar alltid ut getingar och bin ur min lgh. med ett glas och brev.
Ja herrajoumala....

PoK/Annest