13 augusti 2009

Begravning

- MAMMA...BOSSE ANKA!!
- Jaha, så bra då

Jag står och tar undan middagen och är inte så uppmärksam på vad Milla egentligen säger. Har fullt upp med att plocka upp kalla kladdiga makaroner från golvet innan någon trampar fast dessa i golvet. Kastar dock ett getöga mot Milla och ser även Bosse som leker med sin leksak. Fast vänta nu....har Bosse verkligen så stora leksaker? Betyder inte Millas anka bland annat pippi?

- MARTIN....HJÄLP!!!!

Bosse har trots kastrering lyckats fånga en liten trast som han har släpat in till köket. Den lilla söta trasten har blodat ned hallgolv och köksgolv då dess hals är uppfläkt. Den lilla söta trasten är inte heller död utan ligger och kippar efter luft. Bosse är förvirrad och vet inte riktigt vad han ska göra. Martin damsuger med grovdamsugaren och hör inte mitt SOS. Jag plockar upp Milla och springer upp till Martin. Inser som tur var att Moa och kompis Maja har stängt in sig i Moas rum.....hade inte riktigt klarat två gråtande töser. Martin kommer ned och berömmer Bosse!!!! Sen plockar han upp den lilla trasten som får möta sitt öde i en plastpåse mot husgrunden.

Så kvällen avslutades med en begravning, ett korsbygge, plockning av blommor och skurade golv. När jag stod med spaden i handen funderade jag stilla på hur många små gravar jag kommer att gräva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så typiskt, att de släpar in bytet för att visa hur "duktiga" de varit...
Vad fint att ni hade en liten begravning för trasten!!
Sätt en pingla i halsbandet på Bosse så får han svårare
att ta småfåglarna! Är de duktiga jägare kan de vara riktigt förödande för fågellivet i omgivningen!

Kram/Annest