24 augusti 2009

Det rullar på

Jag är tillbaka i lunken/stressen och allt rullar på precis som vanligt. Det känns knappt som om jag har haft semester, är lika trött som jag alltid brukar vara *ler*. Fast allt är inte riktigt som vanligt, mycket är faktiskt förändrat. Mycket har förändrats till det bättre gällande Lisa. Sidor som sakta har fördunklats är åter och spralliga Lisa börjar framträda mer och mer. Att vakna och inte känna sig gammal är en njutning, att kunna dansa med töserna 07.00 en tisdagsmorgon är kul, att kunna skratta när saker går fel är en lättnad, att pressen och förväntningarna inte trycker mot hjärtat är befriande. Allt detta gör att livet känns så mycket enklare. Mycket återstår och en del av det som återstår är jag inte ensam om men det jag kan påverka påverkar jag. Sen finns sidor jag absolut inte gillar och hur jag råda bukt på dessa är inte löst. Nåväl....en dag i taget.

Jag har mycket att säga om sommaren 2009 och jag kommer nog alltid att förknippa den med massor av känslor. Fast jag kommer aldrig att önska att våren/sommaren skulle vara ogjord. Den har trots allt varit extremt nyttig både för kropp och själ.

Men nu blickar jag framåt. Framtiden har mycket att erbjuda och många många lärdomar. V45 åker jag tex till Afrikaland och besöker Kenya, inte illa va!

3 kommentarer:

positiv energi sa...

Glädje, hopp och framtidstro. Vad skönt att du mår så mycket bättre nu.
Låter mycket spännande med Afrika-resan. Kul!

Sara sa...

Får jag följa med till Afrika. Jag kan banta tills dess så kanske jag ryms i din väska?!
Puss

Anonym sa...

Moa berättade att du skulle åka till Afrika när de sov över här. Hon skulle också fråga om hon fick följa med när hon kom hem :-) Om jag frågar snällt så får jag nog, sa hon... hihi. Fast sen kom hon på att hon redan hade varit där, och på månen... hihi

Kram Frida