08 juli 2009

Sköna lediga dagar

Solen har gått i moln och veckan har varit ganska så kall och grå. Men vet ni; det gör absolut ingenting! Jag har ro och tofflar omkring. Igår blev jag sugen på att städa köket och då gjorde jag det. Idag blev jag sugen på att fortsätta och då gjorde jag det. Nu är jag sugen att bege mig ut i blåbärsskogen och ska göra det så fort lilltrollet har vaknat. Så jag, Moa och Milla ska se om vi får ihop blåbär till en paj som ska inmundigas efter middagen.

Jag har inte haft något sug att träna och har inte tvingat mig till det heller. Jag tar en dag i taget och en fot framför den andra. Det funkar fint. Det har också blivit lättare att göra saker i huset nu när jag vet att det är jag som ska bo kvar. Kändes inte bra att stöka omkring när jag skulle lämna det inom kort.

Jag försöker att inte sätta mig i tankefällor och säger det jag känner, inget är farligt att säga. Jag växer för varje dag som går. Det känns skönt för jag har stått stilla i många år. Inget är omöjligt och spelplanen ser annorlunda ut. Det är som om en hel ny värld har öppnat sig och jag lever ut.

En dag i taget

Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

UNDERBART!!!! Blir lycklig i själen när jag läser gogumman... ;)

Massor av kramar

Johanna W