25 juli 2009

Pyssel

Det pysslas för fullt här. Just nu håller en stor och fin gungställning på att färdigställas. Det har grävts en massa sten och lera medan barnen har samlat på maskar. Milla travade omkring med en mask hela kvällen igår. Hon vill ha med den i sängen men där drog jag gränsen. Masken mötte istället sitt öde i toastolen. Nåväl, gungställningen saknar nu bara gungor och jag lovar den kommer aldrig att lämna tomten!

Ikväll har vi haft mycket trevligt middagssällskap, kul! Jag har sippat på gott vin och en god kall öl. Just nu sitter jag och varvar ned framför datorn/teven medan min nya favorit Salem klinkar fram vackra toner.

I morgon är det en ny dag med nya möjligheter.
Jag försöker verkligen leva i nuet, inte bita ihop, njuta och bara vara. Vissa dagar går det fantastiskt bra medan jag andra dagar inte vill annat än dra täcket över huvudet. De dåliga dagarna blir färre och färre samt mindre intensiva men visst existerar de. Osäkerheten kan vara tärnande. Att inte veta kan vara förödande. Men om osäkerheten och vetskapen inte får ta över och livet bara blir som det blir försvinner oron.

Puss

Inga kommentarer: