10 mars 2010

Pité 55

Jag är helt galet dagavild och denna dag har gått i galenskapens tecken. Från första början tackade jag nej till ett Blingoparty då jag tyckte det skulle bli meckigt med två barn varav det ena brukar bli hysterisk runt 19.00. Jag ångrar att jag tackade nej....
Istället insåg jag att det var simskola på tapeten, vilket vanligtvis kan vara ganska så mysigt. Bad på en onsdag, vi tre. MEN det var innan man började renovera badhuset och då tjejernas omklädningsrum. Nu är vi förpassade till två smååååå rum med två småååå duschar i varje rum. Notera att i rum ett så funkar inte ens den ena lilla duschen. När man har duschat av sig ska man upp ur källaren förbi entren och in i badhuset (ja, man har frusit ihjäl under tiden). Och detta gjorde jag med mina två troll. Allt jag finfint fram till det var dags att kliva upp och klä på sig. Duscharnas avlopp är inte anpassat för många tjejer så det blir översvämning. Jag tog Milla för att duscha innan Moa var klar men det slutade med att vi var exakt lika blöt som innan. Skillnaden var att vi hade kläder på oss. Moa fick duscha vid hopptornet och jag sket fullständigt i att hon var naken!
Sen när vi ska gå ut hamnar Milla och hennes ansikte mitt i svängspärren när Moa drar sitt kort. Svängspärren svänger rakt in i Millas ansikte och hon börjar blöda. Yay!
Väl hemma var det dags för välling och saga för de två små. Jag fick gå ut och skotta lite snö efter de hade somnat. Det härliga vårvädret gör så att snön rasar från taken och rakt på stuprören som leder vattnet från källaren. Jag har nu skottat fram det ena stupröret och ståltrådat fast det.

Blingoparty hade nog varit sååååå mkt bättre för mig idag!

1 kommentar:

Mor din sa...

Herre Gud, en sådan där mardrömsupplevelse du och tjejerna kommer att minnas, länge, länge.
Om några år kommer ni säkert att skratta åt eländet.
Vad tusan är Blingoparty?