18 december 2011

Gömligheter

Milla ligger utslagen i soffan, febern slickar den lilla och tunna kroppen medan hostan roslar i lungorna. Lilla plutt som absolut allra helst vill gå ut och leka i snön.

Moa sitter framför datorn och tar det lugnt. Datorbruk är hennes avslappning, där kan hon sitta och pula för att skapa energi. Det har varit några intensiva dagar med skidläger i Idre och simläger i närheten. Skidlägeret var härligt för oss alla, skönt att komma ut och få känna på snö. Moa fick dock känning av den elaka tjejvärlden och hon har inte riktigt hämtat sig än. Det tog hårt att bli utesluten ur tjejgruppen på två. Moa har hjärtat utanför kroppen och månar om allas deltagande och glädje. Ibland månar hon så mycket om andra att hon helt enkelt glömmer bort sig själv. En vacker egenskap som jag hoppas aldrig försvinner. Dock tar det extra hårt när hon möter andra som inte månar om Moa som hon skulle måna om dem.

Själv sitter jag här och funderar på om jag ska gå och skotta lite men om jag känner mig rätt kommer jag att prioritera pyjamasbyxorna. Julen som skulle spenderas på hemmaplan men som fick ändras i sista sekund pga en bruten fot kommer med stormsteg. Nästa jul ska jag dock minsann vara hemma!


Inga kommentarer: