22 februari 2010

Klappar mig själv på axel

Jag klarar mig!

Har just kommit in efter att ha skottat bort ett ton snö från utbyggnaden av huset. Jag hade en vän som jag skulle ringa direkt jag kom ned. Ringde jag inte efter en timme skulle hon ringa ambulans ;)

Jag har klarat av en ispropp och avvärjt ytterligare en idag. Kallvattnet var borta och jag fick en flashback av desperation. Öset på varmvatten och efter ett tag kom även kallvattnet. Pust! Nu måste det bara bli varmare. Mitt hus klarar inte fler -28 som vi har haft idag. Just nu rinner vattnet och så kommer det att få göra hela natten.

Jag har haft strul med bergvärmen som jag har löst. Nu måste bara expansionskärlet fixat men det gör jag när elräkningen inte visar 6900 kr.

Jag har tillsammans med min far fått golv och fönsterfoder på plats på övervåningen och ska pula med lister när andan faller på.

Men jag har även mkt värdefull hjälp och stöttning av mina älskade föräldrar samt en drös goa vänner jag kan ringa om jag så behöver. Utan detta stöd hade jag aldrig klarat det.

Gällande det förra inlägget har jag beslutat mig för att bara följa en mycket klok mans råd. Jag har ett målsnöre och om det inte faller ut som jag vill kommer jag ta mig en funderare över vad jag vill och gå en annan väg. Jag kan inte förändra något nu, helt omöjligt. Men jag är inte handfallen under loppet, nej jag letar efter andra vägar jag kan ta efter målgång. Kryptiskt? Japp.

Men vet ni....jag klarar mig!!! Klappar mig själv på axel och ska nu dricka ett glas cola samt kolla om jag fortfarande har flöde i kranen.

1 kommentar:

Lena sa...

Härligt LISA! jag Vet att du klarar dig och reder ut allt som behövs! Du är så otroligt duktigt! jag hade aldrig varit det i din situation. Du vet ju att det som inte dödar, härdar, och gör en starkare för var dag. För även om du har dåliga dagar är du stark.

OM du vill och inte känner dig trampad på tårna så vill min energiingengör gärna hjälpa dig med att titta på elräkningen, om det inte är så att du redan har gjort det, driftig som du är. Han fick iaf magont när jag berättade vilken dyr elräkning du hade, och ställde dirket en massa frågor som inte jag kunde svara på så klart!
Så hör av dig om du kan tänka dig få en helt sannslöst noggrann och grundlig genomgång av mnin besatta make! ( jag vet minsann att det finns flera sånna i bekantskapskretsen :-))
STOORA kramar Lena

PS. jag har nedräkning till helgen! nu är det bara 5 dagar kvar!! YIPPIE! DS.